Gimnazjum w Radziłowie

Dziś jest: 19 maja, niedziela. Imieniny: Iwa, Piotra, Mikołaja, Celestyna

Polecamy: Galerie zdjęć · Księga Gości · Gmina Radziłów ·Testy ruchu drogowego · Zdjęcia klas · Kronika · Biblioteka · Dodaj artykuł · Sport · Absolwenci gimnazjum · Dokumenty · Słownik gwary uczniowskiej · e-grajewo· Gmina Radziłów na starej fotografii · Filmy
Jesteś: Nauczyciel» Edytor testów

Zmiany w serwisie Gimnazjum Radziłów: 31-08-2017     Twitter Youtube Facebook

Valid HTML 4.01 Transitional

web stats stat24

Edytor testów

Edytor jest interaktywnym narzędziem służącym do tworzenia interaktywnych testów. Każde z pytań testowych może być ilustrowane grafiką. Rozwiązujący test, po zakończeniu testu, jest informowany o wyniku i ocenie. Autor testu może wielokrotnie edytować test, jak również uzyskać informacje o udzielanych odpowiedziach.

TEMATY POMOCY:

Etapy tworzenia/logowania do trybu edycji testu
Wprowadzanie i modyfikacja pytań
Dodawanie własnej grafiki jako ilustracji do pytania

Etapy tworzenia/logowania do trybu edycji testu
  1. Uruchom edytor testów wpisując w przeglądarce adres:

    http://gim.radzilow.net/php/editegz.php.

  2. Jeżeli chcesz tworzyć nowy test:
    1. Obierz identyfikator testu.
      Identyfikator testu może składać się z małych liter i cyfr, bez spacji, kropek, znaków zapytania i znaków diakrytycznych. Wskazane, żeby kojarzył się z treścią testu. Przykłady identyfikatorów:
      newton, historia_1, memory
      UWAGA:
      Najczęściej problemy pojawiają się na skutek wpisania zarezerwowanego wcześniej identyfikatora.
    2. Obierz kod dostępu.
      Kod dostępu jest ciągiem znaków, który umożliwia modyfikację treści testu i dostęp do informacji o odpowiedziach. Hasło, czyli kod dostępu, może mieć do 9 znaków. Nie ma możliwości zmiany hasła. W przypadku utraty hasła autor nie będzie mógł modyfikować treści testu np.zmieniać poprawnych odpowiedzi, zmieniać lub dodawać grafiki.
  3. Jeżeli chcesz zmodyfikować test:
    1. Podaj identyfikator testu,
    2. Podaj kod dostępu,
    3. Naciśnij przycisk "Dalej"
  4. Podaj liczbę pytań, która wystąpi w teście.
    UWAGA:
    Liczby tej nie będzie można zmieniać, czyli nie będzie można dodawać i usuwać pytań.
  5. Podaj liczbę wariantów odpowiedzi.
  6. Podaj tytuł testu.
    Tytuł może być później zmieniony. Przykładowe nazwy:  Test z mechaniki kwantowej, Co wiesz o Newtonie?, Średniowiecze w literaturze polskiej.
  7. Podaj autora. Może to być na przykład imię i nazwisko.
    UWAGA:
    Późniejsza modyfikacja tej informacji nie będzie możliwa.
  8. Określ, czy rozwiązujący test będą mieli możliwość jego poprawy, po ujawnieniu poprawnych wyników. Zaznaczenie pola "Tak" spowoduje, że każdy rozwiązujący będzie  mógł po jego ocenie dokonać zmiany udzielonych odpowiedzi.
  9. Określ, czy rozwiązujący test będą mieli możliwość zobaczenia, które odpowiedzi były odpowiedziami poprawnymi, a które błędnymi. Zaznaczenie  pola "Tak" przy wizualizacji spowoduje, że po rozwiązaniu wszystkie poprawne w teście warianty odpowiedzi wyświetlone zostaną w kolorze zielonym a wszystkie niepoprawne w teście warianty odpowiedzi wyświetlone zostaną w kolorze czerwonym.
  10. Określ od ilu poprawnych odpowiedzi mają być notowane dane o rozwiązującym. Opcja ta służy po to, żeby nie rejestrować na przykład osób, które udzieliły bardzo mało poprawnych odpowiedzi.
  11. Określ kryteria dokonywania oceny w stopniu.
  12. Naciśnij przycisk "Dalej".

Wprowadzanie i modyfikacja pytań

  1. Wpisz treści pytań.
  2. Wpisz warianty odpowiedzi.
    Edycja treści
  3. Zaznacz poprawną/poprawne odpowiedzi (dotyczy testu wielokrotnego wyboru).
  4. Zapisz zmiany. W tym celu użuj przycisku na dole strony "Zapisz".
    Zapis zmian
  5. Treść testu możesz modyfikować wielokrotnie. Pamiętaj o zapisywaniu zmian.

Dodawanie własnej grafiki jako ilustracji do pytania

  1. Stwórz grafikę w formacie *.gif. Plik nie może mieć większej szerokości niż 300 pikseli.
  2. Określ, pod jaka nazwą będzie dostępny na serwerze. Tu plik nazwiemy "kwadrat.gif"
    Nadanie nazwy
    UWAGA:
    W nazwach plików stosuj te samy zasady, które dotyczą nazw identyfikatorów (bez znaków diakrytycznych, dużych liter, spacji).
  3. Wybierz przycisk dodawania pliku.
    Dodawanie pliku
  4. Za pomocą przycisku Przeglądaj wskaż miejsce pliku źródłowego
    Wyszukanie pliku
  5. Prześlij plik na serwer. O ile plik o takiej nazwie istnieje już na serwerze próba przesłania zakończy się niepowodzeniem.
    Przesłanie pliku
  6. Po pojawieniu się wyniku przesyłania zamknij okno dodawania grafiki.
    Rezultat przesyłania pliku
  7. Zobacz podgląd dodanej grafiki.
    Podgląd grafiki
 
Uwaga Ostrzeżenie:
Twoja przeglądarka nie pozwala na wykonywanie aktywnych skryptów Java. Nie wszystkie elementy będą funkcjonowały poprawnie.
Jak oceniasz organizację Andrzejek??
nie mam zdania
świetna
dobra
taka sobie
zła

Valid HTML 4.01 Transitional


Strona optymalizowana dla Mozilla Firefox 1280x1024x32
© 1999-2024 Gimnazjum w Radziłowie, 19-213 Radziłów, ul. Sportowa 1, tel. (86)273-60-14
wykorzystanie materiałów zamieszczonych na stronie bez zgody Webmastera zabronione.
Strona została wygenerowana w 0.19 s.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.